piątek, 3 kwietnia 2020

[84] "Chłopiec" Zbigniew Zyśk

Autor: Zbigniew Zyśk
Wydawnictwo: Oficynka
Rok wydania: 2020
Liczba stron: 234
Ocena: 7/10





Opis z okładki: "Bohatera porywa wir życia w wielkim mieście. W przeciwieństwie do ustatkowanego ojca gliniarza rujnuje swoje życie osobiste i zawodowe.

Przy życiu utrzymuje go głód doznań, prymitywnych i hedonistycznych, oraz pewien dług…"














Jak zapewne zauważyliście jestem fanką kryminałów, sensacji i thrillerów. Powieści z tych gatunków zajmują w mojej biblioteczce najwięcej miejsca. Kiedy ukazuje się jakaś nowość nie mogę przejść obok niej obojętnie. Tak było i tym razem. Po książkę "Chłopiec" autorstwa Zbigniewa Zyśk zdecydowałam się sięgnąć ze względu na zachęcający i ciekawy opis. Jednak to nie wszystko. Ta lektura skusiła mnie również okładką, która jest tajemnicza, mroczna i intrygująca. Jednak czy ta książka była naprawdę tak świetna jak się zapowiadała? Tego dowiecie się czytając poniższą recenzję.


Główny bohater powieści "Chłopiec" to Mateusz. Jest to mężczyzna, który miał trudne dzieciństwo, gdyż wychowywał się pod okiem ojca policjanta, który był wobec  niego tyranem. Mateusz kiedy dorasta chce pokazać ojcu, że nie będzie mu się dalej podporządkowywał, dlatego też zaczyna wieść nocne życie. Imprezy, kluby, narkotyki... To wszystko zaczyna powoli rujnować mu życie zarówno zawodowe jak i osobiste. Wyrwanie z tego półświatka wcale nie jest takie proste jak mu się wydawało. Ponadto pewien dług nie pozwala mu o sobie zapomnieć...


Powieść "Chłopiec" może nie należy do najlepszych jakie czytałam, jednak nie jest na straconej pozycji. Zaletą tej książki jest na pewno to jak skonstruowana została cała fabuła. Rozwój akcji jest dynamiczny i nie mamy czasu na nudę. Ze strony na stronę dowiadujemy się co rusz nowych rzeczy, które nie raz "wbiją nas w fotel". Ponadto bohaterowie powieści są nietuzinkowi i charakterystyczni. Są to postacie bardzo wyraziste i ciekawie wykreowane. Każda z nich ma swój indywidualny charakter przez co książka jest według mnie wyjątkowa. "Chłopiec" nie jest długą książką ma zaledwie dwieście trzydzieści cztery strony jednak to nie oznacza, że jest zła, bo jak dobrze wiemy w dobrej powieści nie liczy się ilość, a jakość. Mogę również powiedzieć, że czcionka użyta w tej książce jest świetna. Czytając nie męczymy oczu, a właśnie dzięki niej powieść czyta się bardzo szybko. Zaskakujące dla czytelnika jest również zakończenie.

Dobrze w takim razie przejdźmy do minusów. Otóż dawno nie czytałam powieści z tyloma wulgaryzmami. Doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że język jest stylizowane na realia świata przedstawionego, jednak taki zabieg nie przypadł mi do gustu. Niestety według mnie tych wulgaryzmów było za dużo, a momentami wydawało mi się, że były one nie potrzebnie wrzucane. Ale wiem, że autor chciał w jak najlepszy sposób przedstawić czytelnikowi świat nocnego życia.


Jeżeli macie ochotę przeczytać ciekawy thriller to polecam Wam "Chłopiec" autorstwa Zbigniewa Zyśk. Książka ta według mnie jest dobra i napisana w poprawny sposób. Warsztat pisarski autora również jest na wysoki poziomie. Ponadto wiedza autora na temat życia w półświatku również sprawia, że książka ma swój osobliwy urok. Ta powieść skierowana jest do osób, które gustują w takich gatunkach. Polecam Wam ją cieplutko. Mam również nadzieję, że ten wybór, będzie dobrym wyborem, a Wy przy tej lekturze spędzicie miło czas.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz