czwartek, 15 grudnia 2022

[98] "Leśna rzeka" Marcin Adam

 Autor: Marcin Adam
Wydawnictwo: Ridero
Liczba stron: 679
Ocena: 9/10

Opis z okładki: „Przez długi czas między nami panowała cisza, ale teraz wszystko się zmieni. Znowu rozbłysło dla Ciebie zielone światło”  te słowa z tajemniczego maila uruchamiają spiralę śmierci w Szpitalu Psychiatrycznym św. Wawrzyńca w Quebec City w Kanadzie.
Ich adresatka, Jasmine Reynolds, przebywa tam z powodu oskarżenia o morderstwo rodziców, do którego jednak nigdy się nie przyznaje. Dziewczyna podąża za instrukcjami nieznanego nadawcy i udaje się jej wyjechać do Polski.
Przebywając u dalekich krewnych, Jasmine realizuje swój plan, dopóki nie spotyka Zoo – rapera walczącego z własnymi demonami. W tym samym czasie jej tropem podąża prywatny detektyw Harry Symond, wiedziony przeczuciem, że historia dziewczyny jest częścią większej intrygi.
Jednak nie on jeden chce odnaleźć Jasmine. To, co stanowi prawdziwe zagrożenie, skrywają niezamieszkałe wyspy na Wiśle.
Niejednoznaczni bohaterowie i dynamiczna akcja naszpikowana sekretami, jednym słowem: powieść, od której trudno się oderwać.
Zakończenie skrywa prawdę, która wbija w fotel. 

Czy Wy też tak macie, że po przeczytaniu pierwszego rozdziału wiecie, że ta książka będzie genialna? Właśnie tak miałam zaczynając czytać książkę "Leśna rzeka" autorstwa Marcina Adama. Powieść ta już od początku zdecydowanie była warta mojej uwagi. Autor miał świetny pomysł na fabułę i muszę przyznać, że wykorzystał go w stu procentach. 

"Leśna rzeka" to debiut literacki autora i zdecydowanie należy on do grona tych udanych. Jak wiecie nie każdy autor ma smykałkę do pisania, jednak Marcin Adam zachwycił mnie swoim piórem i kunsztem tworzenia niepowtarzalnej i niekonwencjonalnej historii, która przypadnie do gustu niejednemu czytelnikowi. Chociaż w swoim życiu przeczytałam już mnóstwo thrillerów i często patrzę na nie sceptycznie, gdyż niejednokrotnie spotkałam się z powtarzalnością i podobieństwem wydarzeń, tak tutaj zostałam mile zaskoczona od samego początku i jestem zachwycona, dlatego też z niecierpliwością będę oczekiwać na kolejne powieści, które wyjdą spod pióra autora. 

Jasmine Reynolds to główna bohaterka powieści "Leśna rzeka". Mieszkanka Kanady przebywa w zakładzie psychiatrycznym, do którego została skierowana wyrokiem sądu, w którym została oskarżona o zabójstwo rodziców. Jako niepełnoletnia sprawczyni zbrodni dostała wyrok pięciu lat przebywania w zakładzie zamkniętym. Jasmine zjednuje sobie jednak prawniczkę Annę. Kobiety zaczyna łączyć bliska relacja. Po za tym Anna chce dla Jasmine jak najlepiej, dlatego też załatwia jej przepustkę i dziewczyna ma możliwość wyjechania do rodziny do Polski. Dziewczyna dostaje również tajemnicze wiadomości z instrukcjami jak ma postępować. Jasmine po przyjeździe do Polski realizuje swój plan wymyślony w zakładzie. Jednak wszystko zaczyna się sypać w momencie poznania Zoo – polskiego, niespełnionego życiowo rapera. Ponadto jej była sąsiadka prosi o pomoc prywatnego detektywa, aby dowiedział się co obecnie dzieje się z nastolatką. Jak się jednak okazuje nie tylko detektyw chce Jasmine odnaleźć...

"Leśna rzeka" to książka o której mogę powiedzieć jedno: Nie można się od niej oderwać. Już po przeczytaniu pierwszych zdań wiedziałam, że to jest ta historia, która zafunduje mi nieprzespane noce. Autor stworzył książkę z mega dużym potencjałem i został on wykorzystany w całości. Fabuła, bieg wydarzeń, bohaterowie, pomysł na powieść – wszystko idealnie ze sobą współgra.

Co najbardziej mi się w tej powieści podobało? Zdecydowanie niekonwencjonalny sposób przedstawienia historii. Otóż autor chciał stworzyć coś wyjątkowego i niepowtarzalnego i to mu się zdecydowanie udało. Fabuła została przedstawiona jak scenariusz filmowy. Każdy rozdział jest zbudowany z krótkich podrozdziałów skupiających się na jednym wydarzeniu. Cały ten zabieg pomaga czytelnikowi bardziej wczuć się w powieść. Ponadto czytelnik ma wrażenie, że uczestniczy w wydarzeniach razem z bohaterami. I właśnie takie przedstawienie przebiegu wydarzeń bardzo mi się podoba, nigdy wcześniej nie spotkałam się z takim zabiegiem i jak dla mnie to czyni tę powieść wyjątkową. 

Autor stopniowo buduje napięcie. Na początku akcja rozwija się powoli. Mamy przedstawionych tutaj wszystkich bohaterów, o których dowiadujemy się najważniejszych informacji co pozwala nam dokładnie poznać ich charakter. Jednak z każdym kolejnym rozdziałem akcja przyspiesza tempo. Właśnie takie stopniowe rozwijanie akcji bardzo przypadło mi do gustu. Początkowo czytelnik jest powili wprowadzany w klimat powieści i ma czas na spokojne zaznajomienie się z bohaterami, jednak jak akcja nabiera tempa ciężko się od niej oderwać, a zakończenie należy do tych, które zdecydowanie wbijają w fotel i sprawiają, że wszystko co było oczywiste staje się bardzo nieoczywiste.

Bohaterowie powieści również są bardzo dobrze wykreowani. Każda postać to indywidualista. Każda ma swój wyjątkowy i niepowtarzalny charakter. Mimo iż tych bohaterów w całej książce jest naprawdę dużo to autor w świetny sposób wszystkich przedstawił i ani jeden charakter się nie powtórzył, co jak dla mnie jest niesamowitym wyczynem.

Reasumując książka "Leśna rzeka" to powieść zdecydowanie warta uwagi. Polecam ją fanom kryminałów i thrillerów. Powieść ta jak dla mnie jest fenomenalna i zdecydowanie dodaję ją do grona moich ulubionych. Dlatego też jeżeli macie ochotę przeczytać niezwykle wciągającą, ciekawą i niespotykaną historię to z całego serca polecam wam "Leśną rzekę". Jedyne czego żałuję po jej przeczytaniu to zarwane noce, no ale powieść ta jest tak genialna, że nie dało się niektórych wątków odłożyć na później i od razu musiałam poznać dalszy rozwój wydarzeń. Także nie zastanawiajcie się ani sekundy tylko biegnijcie po tą lekturę, która zdecydowanie umili Wam te zimowe, długie wieczory. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz