czwartek, 29 października 2020

[91] "Usta mordercy" - Artur Kawka i Monika Wysocka

Autor: Artur Kawka i Monika Wysocka
Wydawnictwo: Oficynka 
Rok wydania: 2020
Liczba stron: 368
Ocena: 9/10



Opis z okładki: "Seryjny morderca, tajne służby i wielkie pieniądze.

Były amerykański komandos o polskich korzeniach, major Tom Wilmowski, prowadzi nad Wisłą śledztwo w sprawie zaginięcia swojego młodszego brata.

Zniknięcie Franka niepokoi też policjantów podejrzewających go o związek z dziwnymi zabójstwami kilku kobiet. Z cienia wychodzą kolejne mroczne postacie i ich zbrodnicze działania.

I nic nie jest takie, jakie się zdaje na pierwszy rzut oka".





Już jakiś czas nie czytałam żadnego kryminału. Dlatego też, jak tylko nadarzyła mi się okazja po takowy sięgnęłam. Tym razem w moje ręce wpadła książka "Usta mordercy" autorstwa Artura Kawki i Moniki Wysockiej. Do sięgnięcia po tę powieść skłonił mnie krótki, aczkolwiek zachęcający opis, oraz tajemnicza i ciekawa okładka. 

Fabuła powieści łączy wiele wątków. Tajemnicze morderstwa, zaginięcia, wielkie pieniądze, bogaci ludzie. Tom Wilmowski ochroniarz przebywający w Iraku przyjeżdża do Warszawy po otrzymaniu tajemniczej wiadomości od swojego brata Franka. Na miejscu okazuje się, że z chłopakiem nie ma żadnego kontaktu od kilku dni. Wilmowski działając na własną rękę stara się ustalić co się z Frankiem stało...

W małej miejscowości w zbiorniku wodnym zostają znalezione zwłoki kobiety. Ma ona na sobie charakterystyczne znamię. Policja stara się połączyć to zabójstwo z innymi jednak nie jest to wcale takie łatwe. Czy policji uda się znaleźć zabójcę? 

WOW! Już dawno nie czytałam tak dobrej i wciągającej książki. Chociaż początkowo podchodziłam do niej sceptycznie, gdyż ostatnio przeczytany przeze mnie kryminał nie należał do najlepszych, chociaż opis był bardzo zachęcający. Ta powieści to jedna z lepszych z tego gatunku jakie czytałam. Ponadto warto wspomnieć, że to książka polskich autorów i według mnie zasługuje na uznanie.

Fabuła powieści jest niezwykle rozwinięta i wielowątkowa. Dużą zaletą jest to, że wszystkie wątki płynnie się ze sobą łączą. Akcja jest dynamiczna, szybko rozwijająca się dzięki czemu nie ma czasu na nudę, wręcz przeciwnie książkę czyta się bardzo szybko i nawet się nie obejrzymy, a już jesteśmy na końcu. Ponadto dzięki tak szybko rozwijającej się akcji nie ma czasu na oderwanie się od tej książki, gdyż z niecierpliwością oczekujemy na poznanie zakończenia, które również wbija czytelnika w fotel. Po przeczytaniu tej książki złapałam małego kaca książkowego, ponieważ ta lektura wywarła na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Ponadto bohaterowie są świetnie wykreowani, ich charaktery idealnie współgrają z rolami jakie w powieści odgrywają.  

Język powieści jest prosty, zrozumiały. Książka stylizowana jest na język współczesny, także jest ona łatwa w odbiorze.

Jeżeli macie ochotę przeczytać naprawdę świetną, wciągającą powieść, to jak najbardziej polecam Wam "Usta mordercy". Powieść ta jak już wspomniałam według mnie zasługuje na uznanie, dlatego też bardzo gorąco zachęcam Was do jej przeczytania. Książka jest idealna na długie, deszczowe jesienne wieczory.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz