wtorek, 6 lipca 2021

[96] "Loteria" Krzysztof Jóźwik

Autor: Krzysztof Jóźwik 
Wydawnictwo: Oficynka
Rok wydania: 2021
Liczba stron: 344
Ocena: 9/10









Opis z okładki: "Po wyjściu z więzienia Julia ledwo wiąże koniec z końcem, ale obiecuje sobie, że nigdy więcej nie złamie prawa i nie wróci do paki. Kiedy jednak pewni mężczyźni proponują jej oszałamiające kwoty za udział w skoku na loterię, przestaje się wahać i angażuje się w niebezpieczną rozgrywkę".









Nareszcie za oknem mamy prawdziwe lato. Kto tak jak ja nie mógł się doczekać? W końcu skończyło się zimno, którego nienawidzę, a w tym roku zima dała nam wszystkim w kość. Ostatnio miałam lekki zastój czytelniczy, jednak na szczęście mi minęło, a na początek tego letniego okresu w moje ręce wpadła powieść „Loteria” autorstwa Krzysztofa Jóźwika. Powieść ta od początku zaintrygowała mnie opisem i bez wahania postanowiłam ją przeczytać. Jednak, czy był to dobry wybór? Tego dowiecie się czytając poniższą recenzję.
Julia po kilku latach odsiadki wychodzi na wolność. Zarzeka się, że po tym pobycie już nigdy nie wejdzie na drogę przestępczości. Ponadto jej matka, szanowana prawniczka, odwróciła się od niej i ma jej za złe to, że sprowadziła na nią upokorzenie. Julii ciężko oswoić się z teraźniejszością, jednak stwierdza, że musi być silna i dać sobie radę. Dlatego też podejmuję pracę, a jej życie toczy się cały czas tym samym rytmem… Do momentu, kiedy nie odwiedzi jej tajemniczy mężczyzna, który składa jej pewną propozycję…
Szczerze muszę przyznać, że książka „Loteria” autorstwa Krzysztofa Jóźwika bardzo mnie zaskoczyła. Mimo iż opis był zachęcający to nie spodziewałam się aż tak świetnej lektury. Autor w bardzo ciekawy sposób przedstawia nam fabułę. Nie ma tutaj czasu na nudę, a rozwój wydarzeń jest bardzo szybki. Intryga goni intrygę, a powieść zaskakuje nas w najmniej oczekiwanych momentach. 
Julia to główna bohaterka powieści „Loteria”. Dziewczyna na początku wzbudza współczucie w czytelniku. Wydaje się bardzo zagubiona, lecz kto na jej miejscu by nie był. Przez te kilka lat spędzonych w więzieniu świat się zmienił. Jednak kiedy poznajemy Julię coraz bliżej już nie współczujemy jej, ale zyskujemy do niej większą chęć ze względu na to, że wzięła się w garść i postanowiła zmienić swoje dotychczasowe życie. Nie powiem, że nie, ale Julia momentami bywa irytująca, ale zauważyłam, że od pewnego czasu w powieściach postacie kobiece takie dla mnie są. Mimo wszystko bohaterka zyskała moje uznanie.
„Loteria” to książka, która jak już wspomniałam nie raz nas zaskoczy. Jest to lektura niezwykle wciągająca i ciężko się od niej oderwać, a szczególnie w momencie, kiedy akcja zaczyna nabierać tempa. Wykreowani bohaterowie są bardzo indywidualistyczni. Każdy z nich jest inny i na swój sposób wyjątkowy. Główny wątek jakim jest tytułowa loteria również jest bogato rozbudowany. Książka ta jest wzbogacona wieloma opisami, jednak nie są one nudne, wręcz przeciwnie. Opisy są bardzo rozbudowane i dokładnie wyjaśniające zaistniałe okoliczności co sprawia, że powieść czyta się z niesamowitą przyjemnością. Język powieści jest prosty i zrozumiały dla czytelnika. Stylistycznie lektura ta też jest na dobrym poziomie. Fabuła jest ciekawa i dobrze rozwinięta, a ze strony na stronę przekonujemy się, że ta książka była dobrym wyborem trafiając w nasze ręce. 
Reasumując książkę „Loteria” z całą pewnością mogę polecić czytelnikom sensacji, czy też kryminału. Z powieści będą zadowoleniu również fani intryg i nietuzinkowych za grań. Ponadto lektura ta według mnie zasługuję na uznanie polskich czytelników, gdyż wyszła spod pióra polskiego autora. Musimy doceniać nasz narodowy warsztat pisarski, a ta książka dla mnie zostanie najlepszą przeczytaną pozycją ubiegłego półrocza. Także książkę bardzo polecam i mam nadzieję, że nie będzie to moje ostatnie spotkanie z tym autorem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz