środa, 24 maja 2017

[36] "Tajemnica komisarza policji" - Józef Jeremski

Autor: Józef Jeremski
Wydawnictwo: CM
Rok wydania: 2014
Liczba stron: 182
Ocena: 7/10





Opis z okładki: " Warszawa, lata 20. XX w. Komisarz Warecki otrzymuje tajemniczy telefon od nieznanej kobiety z prośbą o pomoc. Szybko ustala, skąd dzwoniła i że być może została porwana. Nawet nie przypuszcza, iż ta sytuacja wciągnie go w wir niebezpiecznych zdarzeń i nadszarpnie jego nieskazitelną dotychczas policyjną reputację.











No i w moje ręce trafiła kolejna świetna pozycja tym razem autorstwa Józefa Jeremskiego "Tajemnica komisarza policji", należąca do serii kryminały przedwojennej Warszawy. Ostatnio zaczęłam hmmm.. troszkę eksperymentować z literaturą i jak widać wychodzi mi to na dobre, ponieważ za każdym razem udaje mi się zaopatrzyć się w ciekawą i wciągającą literaturę, która odbiega od wyrobionego przeze mnie wcześniej mojego gustu czytelniczego. Także nie zamierzam na tym zaprzestać, i zapewne nie raz sięgnę po powieści Józefa 
Jeremskiego oraz inne kryminały, które zostały wydane we wczesnych latach wielu XX.

Pewnego dnia komisarz Warecki otrzymuje tajemniczy telefon dotyczący uprowadzenia kobiety z prośbą o pomoc. Szybko udaje mu się ustalić skąd kobieta dzwoniła i udaje się na miejsce, gdzie otrzymuje niespójne, lecz pomocne informacje o porwaniu. Warecki udaje się w pościg za porywaczami. Komisarz nie spodziewa się nawet jakie niebezpieczeństwo na niego czyha, ani, że jego reputacja wzorowego policjanta może zostać mocno nadszarpnięta.
Warecki mianowicie udaje się dogonić porywaczy. Jednak rozwój wydarzeń doprowadza do nieoczekiwanego zwrotu akcji. Komisarz poznaje uprowadzoną kobietę, Helenę Olgińską, którą udaje mu się uratować oraz jej historię. Para zakochuję się w sobie. Jednak, aby miłość przetrwała muszą się nawzajem chronić, a Warecki ukrywać prawdę i sprzeciwić się kodeksowi prawa. Czy kochankom uda się ochronić się wzajemnie? Czy wytrwają w kłamstwie? Aby poznać losy bohaterów zachęcam Was do sięgnięcia po niesamowicie wciągającą powieść "Tajemnica komisarza policji".
"Pamiętasz nasze pierwsze spotkanie? Poznaliśmy się w niezwykłych okolicznościach. Pokochałem cię od pierwszego wejrzenia i od pierwszej chwili broniłem cię jak dotąd skutecznie. Wytrwam w tej roli do końca. Nie mam zamiaru zmieniać swego stanowiska w stosunku do ciebie. Jeżeli trzeba będzie ofiary, jestem gotów, ale ty... ty nie możesz pójść na ofiarę".
Po raz kolejny sięgając po pozycję mało znaną, bądź też zapomnianą zostałam mile zaskoczona. Styl powieści wpasował się w moje wymagania w stu procentach. Z każdą kolejną stroną rozwój wydarzeń rozwijał się w szybkim tempie i nie pozwalał czytelnikowi oderwać się od powieści. I znów, ku mojej uciesze nie spotkamy tutaj długich, czy też zbędnych opisów, które tylko zwalniają tempo. Brak takich opisów sprawia, że akcja rozwija się bardzo szybko i czytelnik nie zostaje zanudzony opisami miejsc, przyrody, czy też postaci. O właśnie! Jeśli chodzi o postaci to muszę przyznać, że autor, czyli Józef Jeremski, postawił poprzeczkę wysoko, ponieważ wykreowane i powstałe w jego głowie postaci są idealnie wpasowane w powieść, a charakter każdej z nich idealnie dopasowuje się do zadań jakie muszą wykonać. Mimo, że powieść nie należy do najdłuższych to zawiera 100 procent treści. Wątek zbrodni połączony z wątkiem miłosnym wydaje się oklepanym połączeniem, jednak czytelnik zostaje zaskoczony, oczywiście pozytywnie.
"Kwiaty te utrzymywały długo swą świeżość, były bowiem zroszone łzami dwojga kochanków, których szczęście zrodziło się ze śmierci spoczywającego w tym grobie "idioty".
Nie czekajcie, ani chwili tylko sięgajcie po powieść "Tajemnica komisarza policji", która Was wciągnie na tyle, że nie będziecie się mogli od niej oderwać. Mogę Wam zdradzić, że zakończenie jest troszkę szokujące i zaskakujące. Książkę jak najbardziej polecam, ponieważ warto zapoznać się z losami Wareckiego i Olgińskiej, oraz pozostałych bohaterów książki.


Za możliwość przeczytania książki dziękuję portalowi sztukater.pl

2 komentarze:

  1. Nigdy nie słyszałam o tej książce, ale skoro polecasz to może uda mi się ją przeczytać :D W dodatku jest polskiego autora i mojego ulubionego gatunku :)
    Pozdrawiam! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio czytam sporo takich mało znanych książek, o których nie jest zbyt głośno itp. I bardzo często jestem nimi naprawdę mile zaskoczona :) No i mogę też pisać o czymś innym niż wszyscy :)

    Uwielbiam kryminały. Dodatkowo zachęca klimat tamtych czasów, dwudziestolecie międzywojenne to bardzo bogaty okres :) W cytatach widzę również staranność językową Autora :)

    OdpowiedzUsuń